Wij zijn een SCOL school
Home Onze school Schooltijden

Schooltijden

Op De Wereldwijzer zijn de lestijden als volgt verdeeld:

Maandag

Dinsdag

Woensdag

08:30 – 12:15 uur

Donderdag

Vrijdag

08:30 – 14:45 uur

In de ochtend is er een korte pauze voor fruit en spelen de kinderen buiten. Tussen de middag hebben de groepen een pauze van 45 minuten, behalve op woensdag. In deze pauze wordt er buiten gespeeld en in het klaslokaal gegeten en gedronken. Het buitenspelen wordt begeleid door Boter, Kaas en Overblijf. Zij zorgen voor de veiligheid, speelplezier, leuke sport- en spelactiviteiten voor iedereen en zoveel mogelijk vaste begeleiders bij de groepen. Buitenspelen doen we op de pleinen en geregeld gaan de hoogste groepen naar het sportveld op het Koeienveld. Eten en drinken gebeurt in de klas met de leerkracht.

Ouders mogen hun kind ophalen om thuis te eten. Doordat niet alle groepen precies dezelfde pauzetijden hebben, is het in veel gevallen voor gezinnen lastig om alle kinderen op te halen en thuis te eten. Ouders kunnen dan kiezen uit de volgende opties:

• Alle kinderen uit het gezin blijven over;
  • Alleen de kinderen uit de laagste (of hoogste) groepen worden opgehaald om thuis te eten;
  • Het ophalen en thuis eten van kinderen in verschillende groepen wordt verdeeld over de week.

De bijdrage voor kinderen die overblijven is vastgesteld op €100,- per kind per jaar.

• Functioneel